Veelgestelde vragen
Algemene vragen
We zijn geopend van ma-vrij van 9.00-17.00. In de zomermaanden (1 april – 31 oktober) zijn we ook op zaterdag geopend van 9.00 – 14.00. In de wintermaanden (1 november – 31 maart) zijn we op zaterdag gesloten. Buiten deze tijden kun je een afspraak maken voor een bezichtiging van een boot.
Levering
We streven ernaar je bestelling binnen 1 tot 2 werkdagen te verzenden. Voor sommige producten kan het wat langer duren omdat we daarbij afhankelijk zijn van andere partijen. Je ontvangt een bericht zodra de bestelling onderweg is.
Soms kan de levering van de bestelling wat langer duren. Dat kan bijvoorbeeld komen omdat het product uit het buitenland moet komen, of dat het product tijdelijk niet op voorraad is. Als dit het geval is, doen we ons best je zo snel mogelijk in te lichten. Zodra de bestelling onderweg is, valt deze te traceren middels de tracking informatie.
Of de aflevering gewijzigd kan worden, hangt af van de vervoerder. Als het pakket door PostNL wordt afgehandeld, kun je het bezorgmoment en de bezorglocatie wijzigen zodra het pakket verzonden is. De instructies hiervoor zijn te vinden in de verzendbevestiging.
Bij de meeste vervoerders wordt het pakket op een later moment opnieuw aangeboden. Je wordt hierover geïnformeerd via de mail of via een briefje in de brievenbus. Kom je er niet uit? Neem contact met ons op en we kijken graag met je mee.
Het kan soms voorkomen dat de levering van de bestelling langer duurt dan verwacht. Dan is het pakketje wel al in bezit van de vervoerder, maar ligt deze soms langer op bijvoorbeeld een distributiepunt. Meestal duurt dit niet langer dan een dag of twee. Als je pakketje na een paar dagen nog steeds niet is aangekomen, neem dan even contact op. We helpen je graag verder.
Het is niet mogelijk om de bestelling te annuleren als deze al onderweg is. Neem in andere gevallen even contact met ons op als je de bestelling wil wijzigen, annuleren of retourneren, we denken graag met je mee.
Betaling
We hanteren verschillende betaalmiddelen bij Nova: IDEAL, PayPal, BanContact en Klarna.
Als je bij ons langskomt in de showroom en een product koopt, dan is het zowel mogelijk om contant als met een pinpas af te rekenen.
Retourneren
Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn met je bestelling dan kan je deze uiteraard retourneren. In de mail van je bestelling kan je een retourlabel aanvragen, waarna je ook alle retourinstructies ontvangt, super eenvoudig! Retourneren is mogelijk tot twee weken na ontvangst van het pakket. Als we het pakket in onbeschadigd, ongebruikt en in de originele verpakkingen hebben ontvangen, zullen we de terugbetaling meteen verwerken.
Let op: de retourkosten worden niet door ons vergoed.
Het kan natuurlijk voorkomen dat je bestelling niet helemaal naar wens is. We bieden daarom de mogelijkheid om je product te retourneren. Dit is erg gemakkelijk en kan tot 14 dagen na ontvangst van het pakket. Je doet dit als volgt:
Zo stuurt u uw bestelling terug.
- Vraag via de retourknop in je email een retourlabel aan
- Download het retourlabel.
- Verpak je bestelling weer netjes terug in de originele verpakking.
- Breng je pakje bij een PostNL punt naar keuze.
- Laat hier je gedownloade retourlabel scannen.
Zorg dat je de track and trace code van jouw retour goed bewaard, totdat wij het pakket retour hebben ontvangen. Zowel de kosten als het risico van verzenden zijn bij een retourzending voor rekening van de klant. Houd er rekening mee dat retourzendingen alleen in behandeling worden genomen als deze ongebruikt, onbeschadigd en in originele verpakking worden teruggestuurd.
We doen ons best om je retourzending zo snel mogelijk in behandeling te nemen. Dit duurt meestal een paar dagen, tot maximaal 14 dagen. Bij Nederlandse banken zie je de terugbetaling binnen één dag tot 5 dagen op je rekening verschijnen.
Aanschaf van een boot
Je kunt ons bereiken via telefoon, e-mail of website chat. We hebben daarnaast een Whatsapp lijn waar je vragen over (elektrische) sloepen, motoren of accessoires kunt stellen. Het is daarnaast handig voor het delen van aanvullende foto’s bij vragen.
Bij interesse in een van onze sloepen kun je een proefvaart aanvragen bij ons in de haven. Neem gerust even contact op om een proefvaart in te plannen. Dit kan via de chat, mail, Whatsapp of telefonisch.
Dat kan zeker! We kunnen met onze eigen transportmiddelen boten transporteren door heel Europa.
Nova biedt keuze uit een gevarieerd aanbod nieuwe en gebruikte sloepen. Kies uit de nieuwe, comfortabele Captain sloepen, exclusieve ZEE tenders of duurzame Skimmers en Navalias. Ons aanbod gebruikte sloepen is snel wisselend dus blijf onze Instagram, Facebook en website in de gaten houden voor het nieuwste aanbod.
Een demoboot is een sloep die al voorzien is van motoraccessoires en heeft meestal een aantal keer gevaren. Het is dus een nieuwe boot met een aantal draaiuren. Vaak zijn deze sloepen scherp geprijsd en direct leverbaar.
Ja, dat is vaak mogelijk. We bekijken dit per boot en komen samen met de klant vrijwel altijd tot een overeenkomst.
Een nieuwe sloep kan geleverd worden binnen 3-6 weken afhankelijk van de voorraad boot & motor combinatie. De levertijd van een gebruikte sloep is gemiddeld 1 week.
Elektrisch varen
Voor de keuze van de juiste elektromotor is het van belang dat we zoveel mogelijk informatie over de boot, gebruik en gewenste range weten. We gaan dan voor je aan de slag en berekenen precies welke motor, accupakket en accessoires er nodig zijn om de perfecte aandrijving voor uw wensen samen te stellen. We hebben keuze uit inbouw-elektromotoren van Bellmarine en Waterworld. De buitenboordmotor modellen leveren wij van Torqeedo en E Propulsion.
Hoe ver (de range) je kunt varen met een elektromotor is afhankelijk van veel verschillende factoren. De belangrijkste gegevens zijn de grootte van het accupakket en het verbruik van de motor. Deze gegevens bepalen hoe lang je kunt varen. Door precies de juiste motor en (lithium) accu voor je boot te berekenen zorgen we voor de optimale range voor de boot!
De ombouw is afhankelijk van het type motor en accupakket, echter er is al een WaterWorld motor leverbaar vanaf 4195,- euro en een Torqeedo cruise 2.0 motor voor 3200,- euro. Hier moet wel een los accupakket besteld worden. Dit bepalen we specifiek per boot.
Een elektromotor voor een boot is in principe onderhoudsvrij. Sommige modellen werken met waterkoeling en dienen alleen in koude periode winterklaar gemaakt te worden.
Bij motoren met een ingebouwd accupakket is dit niet mogelijk. Wel bieden wij verschillende Torqeedo en E Propulsion buitenboordmotoren aan waar het accupakket gewisseld kan worden en dus ook thuis opgeladen.
Alle modellen en merken motoren die wij aanbieden hebben zich ruimschoots bewezen op het gebied van betrouwbaarheid. We kunnen je hier aanvullend over informeren.
De snelheid van een elektromotor kan vergeleken worden met de snelheid van een conventionele verbrandingsmotor. De vaartijd (range) wordt wel beïnvloed door de snelheid van de boot. Elektromotoren zijn op dit moment nog niet echt geschikt om boten te laten planeren.
Onderhoud
Wij adviseren voor elke sloep of tender een jaarlijkse onderhoudsbeurt. Dit kan in combinatie met de winterstalling of een korte stop in het voorjaar. Hier kunnen we dan de algehele staat van het onderwaterschip, romp en techniek beoordelen en zo storingen in het vaarseizoen voorkomen.
Bij Nova kunnen we vrijwel alle vormen van onderhoud uitvoeren. Onder het kopje ‘werkplaats’ op onze website kunt u dit terugvinden. Mocht u specifieke vragen hebben over uw boot dan kun je contact met ons opnemen.
Wij adviseren, in verband met het behoud van de romp en cabriokap, alle sloepen in de winter uit het water te halen. Echter hebben wij een aantal aluminium modellen die ook geschikt zijn om in de winter in het water te blijven.
In principe worden alle werkzaamheden uitgevoerd bij onze werkplaats in Alphen a/d Rijn.
Dat is mogelijk met onze eigen transportmiddelen voor boten tot 3000 kilo en 7,5 meter. Voorwaarden is wel dat er een bootkraan of geschikte boothelling aanwezig is.